A teraz czas na inkluzję!

Miesiąc myślenia i działania dla edukacji włączającej.

Wiemy, że jest to trudny czas. Uczniowie i uczennice zamknięci w domach są już zmęczeni. Nuda, ale i izolacja, brak kontaktów z innymi, brak możliwości rekreacji czy sportu to najmniejsze kłopoty. Niektórzy zmuszeni są do trwania w miejscach, które są im nieprzyjazne lub nawet wrogie. Nauczyciele i nauczycielki są przepracowani i sfrustrowani brakiem wsparcia i niepewnością jutra. Rodzice martwię się o pracę i sytuacją w kraju – aktualną i przyszłą.

Bądźmy razem, bądźmy dla siebie. Gdy jest mi trudno, innym może być jeszcze trudniej. Zadbajmy o siebie nawzajem. Szkoda by było, gdyby szkoły nie chciały zauważyć, że ważniejszym, niż realizowanie podstawy programowej czy przygotowanie do egzaminu, jest zadbanie o siebie, swoje emocjonalne bezpieczeństwo, wrażliwość na innego człowieka i współpraca, a przede wszystkim wsparcie tych, którzy sobie nie radzą. Pomóżmy sobie, bądźmy bardziej wrażliwi na krzywdę, domagajmy się zmian, uczmy się umiejętności, które mogą się przydać w kryzysowych sytuacjach, a przede wszystkim pamiętajmy, że nasze życie to coś więcej niż samo przetrwanie to też sztuka, radość, śmiech, oddech, przyglądanie się światu z ciekawością i troską – zadbajmy o świat i siebie.

Zapraszamy do współudziału w działaniach Miesiąca Inkluzji. Przez cały maj będziemy proponować różne działania, które będzie można przeprowadzić w Waszych mieszkaniach, przed komputerem, „w szkole”, w Internecie, w grupie szkół biorących udział w projekcie Edukacja  Włączająca (InScool). Trening uważności, tworzenie plakatów, oglądanie filmów, opowiadanie i słuchanie bajek i inne aktywności będą ogłaszane tu na stronie „Ekspedycji w głąb kultury”.

 

Zapraszamy! Śledźcie uważnie naszą stronę – to tutaj pojawi się aktualizowane kalendarium.

Pierwsze wydarzenie to Trening Uważności. Już w poniedziałek 4 maja. Więcej informacji wkrótce. 

Dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz (pracuje w Instytucie Spraw Publicznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest socjologiem, absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, ukończył również studia z zakresu zarządzania oświatą na Ohio State University w USA)

×
Skip to content