OGŁOSZENIE DYREKCJI

Szanowni Rodzice,

Znaleźliśmy się w trudnej dla nas wszystkich sytuacji, ale jestem przekonana, że wspólnymi siłami, zachowując spokój, dyscyplinę i życzliwość przejdziemy łagodnie przez to trudne doświadczenie. Naszym priorytetem nie jest sucha realizacja podstawy programowej, ale sprawienie, by Państwa dzieci czuły się bezpiecznie, otoczone naszą pomocą merytoryczną i psychologiczną, chcemy, aby  forma nauczania zdalnego stała się dla nich atrakcyjna i rozwijająca.

Zapewne wiecie Państwo, że w myśl nowego rozporządzenia od jutra szkoła wprowadza nauczanie zdalne. Tak naprawdę zaczęliśmy zdalnie nauczać już od pierwszego dnia kwarantanny, ale teraz nasze działania mają bardziej skoordynowany charakter. Pierwszy tydzień traktujemy jeszcze nieco eksperymentalnie, bo to dla wielu z nas zupełnie nowe wyzwanie.

Poniżej w punktach postaram się Państwu przybliżyć najważniejsze ustalenia:

  1. Nauczanie zdalne, jak to rozumieć:

 

Zdalne nauczanie nie musi polegać tylko na lekcjach online, te postulujemy szczególnie tam, gdzie uczniowie nie dadzą sobie rady sami, czyli w przypadku przedmiotów ścisłych, języka obcego.

Inna formą są karty pracy, zadania przesyłane uczniom i sprawdzane przez nauczycieli.

Korzystamy także z e-podręczników, czy dodatków elektronicznych do używanych przez nas podręczników, niestety tych materiałów nie jest jeszcze wiele.

Wysyłamy uczniom filmy, przydatne linki, prowadzimy relacje na żywo na fb.

 

  1. Narzędzia:

 

Każdy nauczyciel zobligowany został do poinformowania mnie, jakimi narzędziami IT się posługuje, te informacje uszczegółowione również Państwu udostępnię. Na pewno najpopularniejszym narzędziem do lekcji online jest na razie Skype, nauczyciele korzystają także z facebooka, gdzie tworzą grupy i mają łatwy kontakt z uczniami, wykorzystujemy także i-dziennik, maila. Google Drive, Google classroom. Uczniowie radzą sobie dobrze (lepiej niż my) z logowaniem i obsługą tych narzędzi. Większość korzysta ze smartfonów, nikt nie zgłaszał kłopotów z dostępem do sprzętu, gdyby jednak tak było, bardzo proszę o zgłoszenie takiego problemu wychowawcy. Prosimy Państwa o zapewnienie dzieciom przestrzeni i spokoju do wykonywania zadań i lekcji online. Prosimy również  o wyrozumiałość jeśli dzieci muszą korzystać  z wielu platform- nie chcemy nauczycielom narzucać  jednej konkretnej platformy,  wielu już rozpoczęło w zeszłym tygodniu nauczanie  i nie chcemy ingerować w wybrane , sprawdzone   już metody.  

 

  1. Lekcje:

 

Nie realizujemy obecnie lekcji zgodnie z normalnym planem, priorytetowo traktujemy lekcje j. polskiego, matematyki, j. obcych i przedmiotów rozszerzonych. Oznacza to, że tych lekcji

( lub zadań z tych przedmiotów) będzie najwięcej, z wszystkich innych nauczyciele przesyłają materiały czy zadania nie częściej niż raz w tygodniu. Chcemy, żeby lekcji online  nie odbywało się więcej niż połowa przewidzianych w planie lekcji, czyli, jeśli jest 6 rozszerzonych biologii, to nauczyciel może zrobić ( ale nie musi) 3 godziny na żywo, resztę w postaci materiałów i zadań, które oczywiście sprawdza.

Nauczyciele w-f są zobligowani do prowadzenia zajęć ruchowych w formie relacji na żywo, przesyłania ciekawych materiałów z dziedziny sportu i zdrowego trybu życia, zwłaszcza w obecnej sytuacji.

Odbywać się także będą spotkania z wychowawcami klas, żebyśmy mieli informacje zwrotne od uczniów i mogli udzielać im serdecznego wsparcia.

 

  1. Do dyspozycji uczniów są także Pani Psycholog, Pani Pedagog oraz nauczycielka religii Pani Dagmara Burnus Szymczyk, można się z nimi przez i-dziennik umawiać na rozmowy.

 

  1. Plan lekcji

 

Nauczyciel umawia się z klasą na termin spotkania lub termin wykonania zadania, obecność

 ( czyli realizacja zadania lub udział w lekcji są odnotowywane w i-dzienniku) lekcje online nie odbywają się później niż o 16 nauczyciele muszą uzgodnić terminy spotkań tak, by każdy uczeń mógł wziąć w nich udział (czyli np. matematyka podstawowa dla całej klasy nie może odbywać się w czasie lekcji rozszerzenia dla części uczniów z tej klasy).

Weekend jest wolny od lekcji na żywo, nie wolno przesyłać zadań w sobotę i niedzielę, chyba że termin wykonania zadania jest odległy.

Nauczyciele wpisują formy aktywności w i-dzienniku, tak by można było skontrolować pracę z daną klasą, grupą.

 

  1. Ocenianie:

Oceniamy w tradycyjny sposób, ale także opisowo i przy pomocy emotikonów, staramy się jednak, by przeważały oceny dobre, motywujące, dajemy możliwość poprawy, mając na uwadze trudniejsze niż normalnie warunki pracy.

 

Informujemy, że możecie się Państwo z nami kontaktować drogą mailową, przez i- dziennik czy telefonicznie. Prosimy o wyrozumiałość i wsparcie. Proszę mi wierzyć, większość z nas pracuje jeszcze intensywniej niż zwykle.

×
Skip to content