Z życia szkoły

Sponsorzy

Slider

Kurs języka w Niemczech

Już w marcu dowiedziałam się, że zostało mi przyznane miejsce na wakacyjnym kursie języka niemieckiego organizowanym przez Zfa (Centralne Biuro Systemu Szkół Zagranicznych RFN). Od początku byłam bardzo podekscytowana, nie mogłam się doczekać, aż poznam nowych ludzi i będę mogła sprawdzić swoją wiedzę z niemieckiego i poprawić płynność porozumiewania się w tym właśnie języku.

Dnia 13 sierpnia wyjechaliśmy autokarem z Gliwic, po drodze dołączały do nas jeszcze osoby z okolic Opola i Wrocławia. Szybko złapaliśmy ze sobą dobry kontakt. Podróż trwała ponad 12 h, mimo to byłam pełna energii. Następnego dnia rano dotarliśmy do Kassel, skąd pociągiem pojechaliśmy do Hofgeismar –  miejscowości, w której znajdowała się szkoła imienia Gustava Heinemanna. Tam graliśmy w gry integracyjne i poznaliśmy uczniów, u których mieliśmy spędzić następne dwa tygodnie. Oprowadzono nas również po całej szkole, w skład której wchodziło aż 6 budynków.

Po wyczerpującym i pełnym wrażeń dniu w szkole pojechałam wreszcie do rodziny Silvany. Wszyscy byli bardzo mili i wyrozumiali. Przy obiedzie dowiedziałam się, że Niemka, u której mieszkałam, trenuje już od pięciu lat judo i zostałam zapytana, czy chciałabym wziąć udział w treningu, na który zgodziłam się bez namysłu, mimo że jeszcze nigdy nie uczestniczyłam w jakiejkolwiek lekcji walki.

Podczas wyjazdu razem ze swoją rodziną odwiedziłam wiele ciekawych miejsc. Pojechaliśmy między innymi na letni festiwal muzyczny, na kajaki, do muzeum braci Grimm, do zamku Wilhelmsthal oraz do Tierparku Sababurg, gdzie miałam okazję zobaczyć białe jelenie.  ZfA również  zadbało o nasz czas wolny. Zorganizowana została wycieczka do Kassel, gdzie najpierw poszliśmy na ściankę wspinaczkową, a potem zwiedzaliśmy park Wilhelmshöhe, którego główną atrakcją jest posąg Herkulesa oraz pokaz fontann. Mieliśmy również okazję pojechać do Weimaru i zobaczyć jeden z niemieckich obozów koncentracyjnych – Buchenwald.

Po dwóch tygodniach pobytu u rodziny, nadszedł czas pożegnania. Ostatnie dni wyjazdu spędziliśmy zwiedzając Berlin. Mieliśmy okazję zobaczyć Bramę Brandenburską, Bundestag, Reichstag, Eastside Gallery, Katedrę Berlińską, zwiedzić muzeum Pergamon oraz Stare i Nowe Muzeum. Mogliśmy również wjechać na Berlińską Wieżę Telewizyjną i podziwiać panoramę stolicy.

Cała podróż trwała 19 dni. Bardzo mi się podobała i chętnie bym jej doświadczyła drugi raz. Cieszę się, że miałam okazję poznać tak niesamowitych ludzi, zwiedzić Niemcy oraz poprawić i sprawdzić swoje umiejętności porozumiewania się w języku niemieckim.

Zuzanna Widera z klasy Id (jest uczennicą klasy dwujęzycznej, wyjazd miał miejsce w związku z sukcesami w nauce j. niemieckiego)