Z życia szkoły

Przydatne adresy

Sponsorzy

Slider

Klub filmowy

 

 

26 grudnia 2018 roku odbył się w naszej szkole pokaz dwóch nietypowych, interesujących filmów.

            Seanse poprzedziły prelekcje Kornela Noconia – absolwenta naszej szkoły oraz studenta szkoły filmowej w Łodzi. Dzięki nim, dowiedzieliśmy się wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do właściwej interpretacji filmów, takich jak na przykład ich kontekst historyczny, proces powstawania, twórców.

            Pierwszym obejrzaną przez nas produkcją była Akira pełnometrażowy film anime z 1988 wyreżyserowany na podstawie mangi o tym samym tytule przez Katsuhiro Ōtomo. Akcja animacji rozgrywa się w niedalekiej przyszłości w metropolii zwanej NeoTokio, opowiada historię członków gangu motocyklowego – Kanedy oraz jego przyjaciela Tetsuo Shimy. Młody Tetsuo zostaje poddany eksperymentom przez wojsko, w wyniku czego zyskuje ogromną moc, nad którą nie potrafi zapanować. Film to Science-Fiction z elementami Body Horroru. Mimo, że Akira powstała już w latach 80, animacją i dźwiękiem nie ustępuje obecnym produkcjom. Niezależnie od mijających lat, dzieło pozostaje jednym z najbardziej znanych i kultowych anime wszech czasów.

            Drugim obejrzanym przez nas filmem był polski czarno-biały dokument z 1980 roku w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego. Polacy biorą udział w społecznej sondzie, mówiąc o tym, kiedy się urodzili, kim są oraz jakie są ich marzenia, co jest dla nich najważniejsze. W eksperymencie udział wzięły osoby różnego wieku, płci, zawodu. Film pozwala nam na wysnucie interesujących uniwersalnych wniosków. W 1981 został wyróżniony na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen.

            Grudniowe spotkanie filmowe było dla mnie świetną okazją do zobaczenia filmów, po które inaczej mogłabym nie sięgnąć. O Akirze wiedziałam już od dłuższego czasu, ale przez ciężką tematykę nigdy wcześniej jej nie zobaczyłam. Nie żałuję tego jednak, ponieważ cudownie było zobaczyć animację o tak wysokim poziomie technicznym na szkolnym „dużym ekranie”, a dyskusja która nastąpiła po projekcji pozwoliła mi o wiele lepiej zrozumieć skomplikowaną treść filmu oraz dostrzec jego uniwersalne znaczenie, z czym sama mogłabym mieć problem.

            Bardzo przyjemnie oglądało mi się w towarzystwie kolegów nie tylko z mojej klasy, ale też starszych, dzięki temu poznałam nowe osoby.

            Grudniowe spotkanie filmowe uważam za udane i z niecierpliwością czekam na moją pierwszą noc filmową w naszej szkole.

 

                                                                                                          Martyna Sikora z klasy IIIGB

×