Uwaga Rodzice!

Szanowni Państwo,
Na stronie pojawił się już nowy plan lekcji,  choć mogą pojawić się jeszcze małe zmiany. Chciałabym Państwu w skrócie przedstawić schemat tworzenia planu, by  mogli Państwo zrozumieć pewne związane z nim niedogodności (okienka, konieczność przydzielenia lekcji 1 lub 9).
W naszej szkole, będącej zespołem szkół, ułożenie takiego planu jest niezwykle skomplikowane. Mamy zarówno klasy gimnazjalne, jak i klasy liceum, które od 1 klasy mają zajęcia międzyoddziałowe (w 1 klasie są to języki, później języki i zajęcia rozszerzone).
Układając plan, zaczynamy od wf-ów, rezerwując uczniom godziny, które mają na basenie i na kortach (zimą jest to MOSiR). Uczniowie często po wf na basenie nie mają już zajęć ze względu na to, że dotarcie do szkoły zajmuje dużo czasu. Układając schemat w-f, bierzemy również pod uwagę liczebność grup w sali gimnastycznej, dodatkowo w gimnazjum część zajęć odbywa się  między klasowo, bo uczniowie mogą wybrać ulubione formy aktywności.
Dodatkowym problemem są zajęcia z innych przedmiotów w klasach liceum (w  2 i 3).  Są to zajęcia międzyoddziałowe i muszą odbywać się równolegle.
Nauczyciele w związku z reformą uzupełniają etaty w innych szkołach, dlatego dla nich trzeba przyblokować pewne godziny.
Bierzemy  również pod uwagę fakt, że Państwa dzieci uczęszczają do szkoły muzycznej, na zajęcia sportowe czy inne zajęcia pozalekcyjne – dlatego staramy się nie robić zajęć na lekcji 9 (kończyłyby się o godz. 15.30).
Ważną sprawą jest też tygodniowa liczba godzin w danej klasie – klasy językowe mają ich najwięcej – 36, dlatego one  muszą mieć albo lekcje 1 albo 9.

Wicedyrektor  szkoły
Małgorzata Kwiatkowska

×
Skip to content